سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار کوتاه شنبه در خراسان شمالی

اخبار کوتاه شنبه در خراسان شمالی

بجنوردایرنا- فرمانده انتظامی اسفراین از توقیف یک دستگاه خودرو نیسان حامل 2 تن و 495 کیلوگرم سنگ قاچاق سرب به ارزش بیش از 174 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید یگانه پور روز شنبه اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی عباس آباد در حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه خودرو نیسان حامل سنگ معدنی غیرمجاز سرب را شناسایی کردند که در این رابطه یک نفر متهم نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: خودرو متهمان توقیف و سنگ معدن کشف شده تحویل اداره صنعت و معدن شهرستان اسفراین شد.  

ذخایر سرب و روی معدن ثبت نشده آلبلاغ اسفراین، در بیش از یکسال اخیر هدف دست اندازی و برداشت غیرمجاز سودجویان و برخی افراد محلی قرار گرفته که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در برداشت و ریزش چندین باره کوه، تاکنون به مرگ 6 نفر و مصدومیت شماری دیگر انجامیده است.

در یک سال گذشته 170 تن سنگ معدن سرب و روی قاچاق، که از معدن آلبلاغ اسفراین برداشت شده بود، کشف شده است.

 کشف هزار و 650 کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق در فاروج 

فرمانده انتظامی فاروج گفت: ماموران کلانتری این شهرستان هنگام گشت‌زنی در شهر به یک دستگاه خودرو وانت مزدا مشکوک و پس از متوقف کردن و بازرسی از آن یک تن و 650 کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق کشف و ضبط کردند.

سرهنگ یدالله نوروزی با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم نیز دستگیر شد،  تصریح کرد: ارزش این مقدار کود شیمیایی قاچاق 23 میلیون ریال است.
وی افزود: خودرو مورد نظر به توقفگاه منتقل و متهم نیز بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

پایان زندگی مرد فرش‌شوی شیروانی با برق گرفتگی 

فرمانده انتظامی شیروان از جان باختن مردی 31 ساله بر اثر برق گرفتگی در این شهرستان خبر داد و گفت: این حادثه بر اثر نوسانات برقی دستگاه قالیشویی اتفاق افتاده است.  
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مسعود وحیدی اظهار داشت: این حادثه در روستای خانلق شیروان روی داده است که پس از حضور ماموران در محل حادثه، مشخص شد مرد 31 ساله در حال شستشوی فرش با دستگاه برقی بوده که نوسانات برقی موجب برق گرفتگی شدید این فرد شده است.
فرمانده انتظامی شیروان با بیان اینکه این فرد توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد، افزود: علیرغم تلاش بی وقفه کادر پزشکی و عوامل اورژانس متاسفانه احیای دوباره این فرد موثر نبوده و فوت وی تایید شد.

 

مقالات مرتبط: قالیشویی در احتشامیه